.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد كردان از دخالت وزارتخارجه در قراردادها
قائم مقام وزارت نفت با تاکید بر اینکه وزارت خارجه از ورود به قراردادهای اقتصادی امتناع کند، گفت: قرارداد صادرات گاز به سوئیس با هیچ یک از قراردادهای صادرات گاز ایران قابل مقایسه نیست و در این قرارداد منافع ملی کشور به نحو مطلوبی لحاظ شده است.
انتقاد كردان از دخالت وزارتخارجه در قراردادها

قائم مقام وزارت نفت با تاکید بر اینکه وزارت خارجه از ورود به قراردادهای اقتصادی امتناع کند، گفت: قرارداد صادرات گاز به سوئیس با هیچ یک از قراردادهای صادرات گاز ایران قابل مقایسه نیست و در این قرارداد منافع ملی کشور به نحو مطلوبی لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کردان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت : در فرمول این قرارداد از قیمت روز نفت خام برنت دریای شمال، فرآورده های نفتی و یک عدد پي استفاده شده است.

وی این قرار داد را یکی از بهترین قراردادهای منعقد شده اقتصادی کشور ذکر کرد و افزود : فرمول این قرارداد در مقایسه با سایر قراردادهای صادرات گاز کشور در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

کردان با بیان اینکه این قرارداد با قرارداد صادرات گاز به ترکیه قابل مقایسه نیست، تصریح کرد : در این فرمول به قدری منافع ملی کشور مورد توجه قرار گرفته که برای سایر قراردادهای صادرات گاز هم قابل استفاده است.

معاون وزیر نفت در ادامه خاطرنشان کرد : شأن و منزلت وزارت امور خارجه سیاسی - سخنگویی بوده و این وزارتخانه باید از ورود به قراردادهای اقتصادی امتناع کند.

کردان در پاسخ به این سئوال که چرا قرارداد صادرات گاز به سوئیس در وزارت امور خارجه امضا شد، گفت : با توجه به نقص وزارت نفت در ارسال اطلاعات به وزارت خارجه و برنامه های وزیر خارجه سوئیس برای ملاقات با مقامات کشور این قرار داد در وزارت خارجه منعقد شد.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه که مرکز دیپلماسی کشور است باید به وزیر امور خارجه سوئیس تاکید می کرد که در این سفر برنامه هایی دارد اما در کنار نقص وزارت نفت، وزارت امور خارجه ایران نیز با همه درخواستهای وزیر خارجه سوئیس موافقت کرد و دوستان امور خارجه باید در این مورد پاسخگو باشند.

قائم مقام وزیر نفت با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید از ورود به قراردادهای اقتصادی امتناع کند، ادامه داد : با توجه به شأن سیاسی - سخنگویی وزارت خارجه در صورتی که موضع این وزارتخانه در قرارداد هم ذکر نمی شد از نظر سایر کشورها قابل قبول بود و وزارت امور خارجه باید از حضور در این مراسم امتناع می کرد.

کردان با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در مراسم امضای این قرارداد، خاطرنشان کرد: اظهارات شفاهی رئیس جمهوری از نظر بین المللی معتبر است، این در حالی است که سایر مقامات سیاسی کشور چنین موقعیتی ندارند.

قائم مقام وزیر نفت اظهار داشت : در صورت حضور احمدی نژاد در مراسم امضای قرارداد صادرات گاز به سوئیس بدون شک هر نکته ای که وی اعلام می کرد به اندازه مفاد قرارداد دارای ارزش حقوقی بود.

در روزهای پایانی سال گذشته شرکت ملی صادرات گاز ایران قراردادی را با شرکت (EGL) سوئیس برای صدور نیم میلیارد متر مکعب گاز در سال از طریق خط لوله و برای مدت 25 سال منعقد کرد.

به موجب این قرار داد میزان فروش گاز طی 25 سال به طور سالانه افزایش می یابد به نحوی که تا سال 2010 میلادی به سالانه 5 میلیارد متر مکعب خواهد رسید. این میزان گاز در مرز ترکیه به این شرکت سوئیسی تحویل داده می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.